010114 Adobe Revel

Har hittat ett riktigt bra program för alla små fotonördar där ute! Adobe Revel heter det. Hittade det strax innan julafton men inte hunnit prova det förens idag. Det är jättebra att ha för att dela sina bilder mellan datorn och mobilen eller surfplattan osv, utan sladdar! Så grymt smidigt, älskar det redan haha!

Revel är gratis och ska gå att ladda ner till till både pc, mac, iphone och android mobiler(eller vad det nu är hehe). När man startar det efter att ha laddat ner så kan man välja att logga in via Facebook, Google eller om man har ett Adobe ID.

Såhär ser det ut när man väl kommit in i själva programmet, till vänster visas alla ens bibliotek och man kan skapa nya album/mappar med bilder och finns en flik för bilder som man favoritmarkerat osv.


För att lägga in bilder i ett album/mapp så klickar man på ett album/mapp och sedan finns det ett plus ovanför bilderna. (Kolla på övre bilden så ser ni.) efter att man klickat på plusset så kommer det upp en ruta där man väljer vilka bilder som ska över till Revel. Jag har skapat en mapp som heter "Instagram - Revel" och där lägger jag i alla bilder jag vill ha till instagram, markerar mappen och trycker på "import to album" och sedan är det klart. Bara att gå in på appen i mobilen så är bilderna där! :)
2 kommentarer
fannie

sv: tack så mycket :)

Ganska smart det där men det är enkelt att bara gå in i dina bilder högerklicka och lägga till i bildström :)
Så gör då jag med alla mina bilder som ja vill ha från datorn till mobilen :)

Missa inte sista chansen i min tävling :)
http://fanniekarlssons.blogg.se/2013/december/jultavling.html#comment

Thea

Vilket bra tips, det får jag kolla närmare på! :)