Ett rörligt vykort från stranden

Nikon D7100 • Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6 

Idag var jag ute en sväng vid Tylösand och fotade lite, har börjat intressera mig lite mer för filmfunktionen på kameran min. Den är ju faktiskt riktigt bra på det, tycker jag! Jämfört med min gamla D5000, inte så bra hehe. Men idag hade jag inte med mig mitt stativ så filmen blev lite svajig, fick försöka fixa det så gott jag kunde i Ps men cinemagraphen har ju sina brister ändå. Får ta mig en till sväng - med stativet och när det inte hänger åskmoln ovanför huvudet på en. 
3 kommentarer
fotografvesna.se

åh så coolt... är du nöjd me din 40mm? .. funderar på att köpa

Svar: Tack! :) Mjo, det är ett helt okej objektiv tycker jag, använder det mest till vardags bara. Hade väl egentligen velat ha ett med liiite mindre brännvidd, tycker 40mm är på gränsen. Men bilderna blir riktigt fina med det, absolut!
Isabella Berger

fotografvesna.se

aaah ok :) .. ja e på jakt efter ett nytt obj, vill ha ett nytt vardagsobjektiv som är lika bra som 50mm och 70-300, men att de ska vara ungefär som kitobjektiven... dom e ju så dåliga men den zoomen är precis lagom

Svar: Ja, lekte lite med mitt kitobjektiv igår faktiskt, vill ha ett mer vidvinkligt objektiv men dem är ju så dyra haha.. Men om jag inte är helt ute och cyklar så finns det nog ett fast objektiv på 30mm/35mm eller liknande. Du har inte möjlighet att gå till en fotobutik och få chansen att prova några objektiv? :)
Isabella Berger

vartrikareliv.blogg.se

Är det här en gif? I såfall hur fick du det att se så smooth ut? :D