081215

Tomten Ove och en överlycklig Alice som leker kurragömma bakom lådorna.


Hur länge sedan var det nu då? En vecka? Två veckor? Nä, det är nog mer än så skulle jag tro... Halva hösten har jag ägnat i princip all min energi åt skolan och att sy färdigt min nya klänning. Sen har det blivit mycket bågskytte också vilket jag älskar! Såg en flera år gammal bild på när jag sköt med min kusins båge, det har hänt en hel del sedan dess och tack gode gud för det... Hehe. 

Men okej, Advent. December. Julkalendern. Ingen kan väl missat något av detta hoppas jag. För första gången på flera år så följer jag faktiskt julkalendern. Historieätarna är ju ett rätt roligt och intressant program och gissa vem som gav upp ett glädjetjut när hon fick reda på att dem skulle ha hand om årets julkalender? Det var ju lite extra kul när dem var i Visby för medeltiden och när man kunde peka ut platser dem var på och säga "där har jag varit, där finns det och det och det". 

Strax innan första advent började jag faktiskt pynta lite i mitt rum hos mamma, stod liksom inte ut att vara så nära December men ändå så långt ifrån julkänslorna. Så jag välkomnade tomten Ove (faktiskt dess produktnamn!) hem till mig och försökte fota katten när hon for runt och lekte rövare bland alla kartonger och papper, fis-katt. Men snön får ju mer än gärna komma snart tycker jag, julpynt i all ära men utan snö så är det ändå svårt att få dem där julkänslorna... 
1 kommentar
Eleonora Adriana ♥

Fis-katt :`D

Svar: Haha ja men det är hon ju! ^^
Isabella Berger