050315

10 saker jag gillar
Medeltidsmarknader
Nytvättade sängkläder
Känslan efter en lång dusch
Galoppera barbacka i skogen
Ta reda på hur saker fungerar
Sträckläsning
När sarkastiska svar kommer av sig självt
Resa. Resa. Resa!
När musiken är så galet bra att man får gåshud
Gå runt och pyssla i mitt rum
Sitta uppe en hel natt och bara prata om allt mellan himmel och jord

9 saker jag ogillar
Möta vildsvin i skogen när det är kolsvart
Brunnar i duschen
Lökbitar i maten samt fruktbitar i juice
När saker står ojämnt
Folk som går otroligt långsamt och man inte kan gå runt dem
Bussar som är orimligt sena utan orsak
Att tv-serier har så långa pauser mellan säsongerna
Att inte kunna sova pga ömma leder
Saker jag inte förstår

8 saker jag vill göra i framtiden
Åka till Skottland
Lära mig att prata Ungerska flytande
Ha ett jobb jag trivs med
Våga resa ensam
Bo på en liten gård
Ha en stor sago-fantasy-middag med härligt folk en sommarkväll
Vara fotograf på deltid
Skaffa en hund

7 bloggar jag läser
Emmagrannfotografi
Rebeckasfoto
Ainaphoto
Nevnarien
Nordwest
Photoab
Linafoto

6 ord som beskriver mig
Ärlig
Lugn
Sarkastisk
Nattuggla
Lojal
Knasig

5 ställen jag vill vara på
Någon mysig uteservering i Venedig
På toppen av ett berg i Alperna
En strand i Visby
Loch Shiel i Skottland
-

4 saker jag är rädd för
Höga byggnader, litar inte på att dem håller
Spindlar, need I say more?
Att bli bortglömd och förbli helt ensam genom livet
Att något jag inte kan påverka ska hända

3 saker jag ser fram emot
MEDELTIDSVECKAN
Långa, härliga sommarkvällar
Min efterlängtade pilbåge

2 bra filmer
Lejonkungen (1994)
Robin Hood (2010)

0 kommentarer