240615

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?
Vad jag vet så har jag inget planerat ännu, förutom på helgen då jag ska till Varberg och spatsera omkring på medeltidsdagarna på fästningen och köpa mig en pilbåge. 

Landet eller stan?
Landet, landet och landet!

Tre saker du vill göra i sommar.
Grilla på stranden med ett par vänner. Galoppera omkring barbacka med Tippetå i skogen. Sitta på balkongen och läsa en bok.

Tre saker du INTE vill göra i sommar.
Bränna mig i solen. Bränna mig på en manet. Trampa på en tistel när jag går barfota.


Vad blir din sommarplåga 2015?   
Åh... Jag vet inte, Top Cats - Queen Of Spades kanske?

Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?   
Nyklippt gräs. Sommarregn mot asfalten. Solskyddskräm
 
Vad grillar du helst? 
Marshmallows eller majskolvar

Vad är sommarmat för dig?   
Färska vinbär med vaniljsås eller färska jordgubbar med vaniljglass.

Sommarjobb - ångest eller glädje?  
Har inget sommarjobb så... jag vet inte, lite av båda kanske.

Vad är din värsta sommarinsekt? 
Bromsar

Vilka böcker ska du läsa?  
The Bane Chronicles och Sigrid, kanske börjar läsa The Infernal Devices också.


Har du tänkt besöka några särskilda platser?   
Visby! Grimsholmen hade jag tänkt försöka hinna med också.

Vad är det somrigaste plagget du har?   
Ett linne kanske? Eller en av mina väldigt få klänningar..

Sommarregn - ja eller nej?
YES YES YES!

Har du tänkt utmana dig själv i sommar?  
Haha ja. Jag ska iväg till Medeltidsveckan i Visby helt själv, jag börjar bli nervös..

Och till sist - din bästa sommarrutin!
Ligga i sängen och sträcka på mig en halvtimme efter att jag vaknat, sedan gå ut i trädgården i bara pyjamas och plocka vinbär och äta dem till frukost tillsammans med vaniljsås. Synd att man inte har en trädgård längre bara.
2 kommentarer
Ida - foto & häst

såå härlig lista och fina bilder :D

VERONICA - fashion blog

Såååå hrälig lista!! :) Gillas! Kramar fina du, ha en grym kväll.