Bucketlist

Det här med nyårslöften har jag faktiskt inte haft särskilt mycket förut, i alla fall aldrig seriöst. Sen såg jag Elins inlägg med hennes bucketlist som hon bockar av med tiden och det inspirerade mig verkligen till att göra en egen att lägga upp, känns som en rolig grej att kunna gå tillbaka och se vad man skrivit och bockat av och lägga till efter hand. 


- Träna bågskytte regelbundet
- Köpa en långbåge
- Skjuta ute i skogen
- Börja med beridet bågskytte
- Göra mina egna pilar

- Flytta hemifrån
- Äga en villa/gård ifrån sekelskiftet 1800/1900
- Ha en lummig trädgård med flera ätbara växter, träd och mer egenodlad mat
- Bo i Norra Sverige, nära fjällen
- Hugga min egna julgran i skogen
- Ha ett rum bara för alla syprylar

- Lära mig läderhantverk
- Lära mig att smida
- Sy mer för hand
- Sy mer kläder, inte bara för medeltiden

- Bila genom Skottland, Island eller Norge
- Lära mig prata ungerska
- Lära mig latin
- Besöka Treriksröset

- Ha fler sagoinspirerade fotograferinger
- Framkalla fler bilder och ha dem uppe i hemmet
- Våga fota mer bland folk
- Fota analogt

- Lära mig att fäktas med långsvärd
- Köpa ett långsvärd
- Åka långskepp
- Leka med eld
- Jonglera

- Börja promenera/springa regelbundet
- Börja med tornerspel
- Träna för Norah
- Vandra i fjällen
- Paddla kanot
- Plocka mer bär och svamp

- Se norrsken
- Ligga ute på marken en hel natt för att se ett himlafenomen
- Grilla på stranden med vänner
- Våga lära känna nya personer

- Och skaffa det där jävla körkortet, haha
11 kommentarer
ISA

åh vilken härlig bucketlist då! bara att börja bocka av, hehe ;)

Molly

Fantastisk lista!

Amanda

Det var verkligen kanon roliga saker på din lista! Kan känna igen mig i de flesta! :D

Emma Svensson

Svar: Åh tack, vad glad jag blir! <3

Vilket himla härligt lista, vill göra många av punkterna!

MATILDA

Vilka bra mål :)

Victoria

Härlig bild!

Emma Grann Fotografi

Vad roligt!! :) så spännande grejer!

Josefine Klashed

Kul med mål!! Lycka till :D

Lili

Vilka fina mål och drömmar, hoppas mycket kommer att gå i uppfyllelse! Jag skulle vilja lära mig bågskytte, det verkar supercoolt!

Svar: Tack så mycket! :)Finns det inte någon bågskytte-klubb i närheten av där du bor? Dem brukar ha möjlighet till "prova på-skytte".
Isabella Berger

Lili

Det vet jag faktiskt inte man jag ska kolla upp det. Tack för tipset! :)

IDA-FOTO

Intressant! Lycka till :D