Veckosummering 4

Eh... Dessa summeringar verkar komma upp senare och senare. Får se hur jag löser det.

Har kommit på att jag verkligen behöver ordna till min arbetsyta, särskilt när min rygg redan är kass. 


Känner mig sådär extremt kulturell som läser Jane Austen just nu. Väldigt speciellt sätt hon skriver på må jag säga.


Sytt tunika, som ni redan vet. :)



Jag som avskyr att ta blodprov har gjort det frivilligt i veckan. Hoppas att det leder någonvart bara...


Bästa Anton kom hit och hjälpte mig laga mat i söndags när jag inte orkade ta hand om mig själv.


Saker jag tänkt på

- Psykisk ohälsa. Kanske främst min egen. Något jag funderat på är om jag ska skriva lite om det, kanske kan det hjälpa mig samtidigt som det kan hjälpa andra. Jag är ju redan väldigt öppen med det och kan jag sprida kunskap om det på något vis så är det ju bara positivt. Vill bli av med tabun kring psykisk ohälsa!
- Få lite variation i vardagen. Detta går ju lite hand i hand med min psykiska ohälsa, men vad tusan ska man göra för att få lite variation i vardagen?! Jag är ju i skolan så mycket jag orkar just nu och det är väldigt lätt hänt att dagarna bara ser likadana ut. Behöva hitta något enkelt att göra, som inte tar särskilt mycket energi. Något lätt och meditativt samtidigt som jag inte blir rastlös av det, hmm...

Annat skoj

Jag måste erkänna att jag kan faktiskt inte riktigt komma på någonting för detta... Måste bli bättre på att skriva ner saker direkt, för just nu är mitt minne kasst verkligen, på riktigt.
 
1 kommentar
Evelina Östlund

Älskar northanger abbey. En av mina favoriter av Jane Austen.

Svar: Åh vad roligt att höra! Då blir jag mer pepp på att läsa den! ^^
Isabella Berger