Veckosummering 5 & 6

Dessa två summeringar får hamna ihop faktiskt.

Tycker så mycket om dessa husen och planket med murgrönan, superfint! // Duschar växter - katten måste övervaka

Tips, tankar och annat kul

- Dem senaste två veckorna har faktiskt varit helt kassa om jag ska vara ärlig. Otroligt nedstämd och ångest var och varannan dag. Lättirriterad och likgiltig. Det tar emot som tusan men jag har bestämt mig för att ännu en gång ta kontakt med vpm för så här kan jag bara inte ha det. Dessa två veckorna har varit värre än vanligt men över lag så är jag rätt nedstämd. Det tar energi hela hela tiden och det kan ju bara inte vara normalt, det kan ju inte vara som så att det är så det ska vara. 

Det är förjävligt att sakna energi och vilja till att göra något. Att inte orka laga mat, knappt ta ett glas vatten. Orkar inte känna någon hunger, orkar inte duscha, orkar inte borsta håret, orkar inte klä på mig, orkar inte ens redigera en bild, det som jag alltid älskat att göra. Någonstans inom mig så VILL jag ju göra saker. Men jag orkar inte. Och när jag väl får för mig att jag ska göra något så kommer tankar som "Men är det verkligen värt det? Alla andra är ju bättre än dig ändå.". Så det slutar ändå med att jag bara sitter i soffan eller framför datorn och slösurfar, i värsta fall ligger jag väl kvar i sängen och stirrar upp i taket. Vad annars ska man göra liksom, när man inte kan sova och inte kan göra något. Och att det ska vara så här i princip varje vinter, ibland under andra årstider men i kortare perioder, under nästan TIO års tid. Ska det alltid se ut så här? Är det något jag måste leva med? Hur fasen gör jag det? Hur ska jag då få ihop ett ordentligt liv, när jag knappt klarar av att ta hand om mig under större delen av vintern? 

 - Denna helgen i alla fall så har jag varit ensam hemma hos mamma, bara haft katten som sällskap. Jag har ägnat nästan varenda vaken minut åt att sy, fått färdigt särk nummer två. Den första särken gjorde jag efter Susanna Broome's mönster, vilket är en tolkning av en särk ifrån Birka och särk nummer två var en inspiration av en särk ifrån Hedeby (bara bild på mönstret). Båda är sydda som dem ska men jag tycker inte modellerna är smickrande för min kropp alls. Så jag kommer ju inte vilja använda någon av dem så att dem syns. Här får jag då problem eftersom jag måste få ihop en smickrande särk därför att jag vill börja ge mig in lite mer i vikingavärlden. Men dem enda särkarna jag har som jag gillar är sydda efter Sofias mönster och det är mer modernt än historiskt och här blir jag alltså rätt kluven. Det är ju svinkul att försöka få ihop något baserat på historiska fynd och liknande, men vill ju att det ska se bra ut också så klart. Men att göra särkarna helt efter Sofias mönster blir så dyrt då det behövs mycket (!!) mer tyg till det än de andra mönstren, men dem sitter ju fint... Usch, jag retar mig SÅ mycket på detta. Vet inte alls vad jag ska ta mig till.

- Sleepy Hollow. Alltså denna tv-serien, jag älskar den! Är rätt skönt att avsnitten bara är 30 min också. 
2 kommentarer
Hanna Karlsson

Hoppas att du snart mår bättre!

Svar: Tack Hanna! :)
Isabella Berger

Maria at Inredningsvis

Älskar katten där i hörnet haha :) djur blir så bra på bild.

Idag är det lyxiga gardintips på bloggen!

Ha en fin ny vecka:)

/Maria