030117


"Årets" Medeltida Jul var nog den bästa hittills. Jag har lärt känna nya goa människor, helt på egen hand. Jag har fått se Visby i snö. På lördagen bestämde vi oss för att gå på bio för att se Fantastic beasts and where to find them och vi har dansat med Elin och Henrik på torget när det snöade och vi har gått omkring i alla små gränder och sjungit julsånger. Jag hittade en hätta av läder som låg på marken när Amanda, Anton och jag gav oss ut i det snöblandade regnet (som dessutom dalade ner på tvären) för att finna mat. 

Jag fullkomligt älskar att varje gång jag lämnar Gotland så har jag nya vänner med mig, det är helt fantastiskt och det är en obeskrivlig känsla. Tack Medeltidsveckan för att ni finns och gör detta möjligt och tack Visby-borna för att vi får lov att inta er stad två gånger om året för att förlora oss in i en annan värld! 

 
 
0 kommentarer