Veckosummering 2

Detta med att vår vitlök alltid lyckas gro i skafferiet... 


Skolan drog igång igen och redan andra dagen såg det ut så här vid busshållplatsen på väg hem. Vackert men så satans mörkt, särskilt eftersom det inte finns någon lampa vid hållplatsen. 



Beundrat ljuset som dansat på mina väggar // Och denna veckan åkte granen UT! Just när den började dofta som mest...



Veckan avslutades med vänner i Höganäs, jösses vad jag behövde det! Jag tror jag har dem bästa vännerna i världen.


Saker jag tänkt på

- Att det måste vila någon förbannelse över just Halmstad. Det kommer liksom inte någon snö hit?! Vi har haft ett tunt pudertäcke två gånger denna vintern. TVÅ. Förstår ni hur lite det är!
- Detta med kalender i mobilen, varför har jag typ aldrig använt det förut? Det är ju hur bra och smidigt som helst. Jag är kass på att skriva upp saker i almenackor och liknande men nu har jag faktiskt börjat använda mobilens kalender flitigt. 
- Jag vill så gärna köpa en fullformatare om något år eller två. Jag är hemligt förälskad i Canons 5D Mark IV och står i valet och kvalet att byta från Nikon till Canon. Men eftersom det antagligen lär bli en fruktansvärt dyr historia så hoppas jag så innerligt att Nikon lanserar en motsvarighet som håller samma mått som Mark IV:an. Jag är världsmästare på att få beslutsångest långt innan jag behöver göra ett val. Suck.

Annat kul

- Jag känner att jag är lite långsam som inte sett denna förens nu. Men alltså, trailern för Pirates of the Caribbean är ute nu! Oh lord. Jag brukar inte vara ett fan av så här långa film-serier, men det är ju Jack Sparrow. Det är denna serien som kickade igång mitt intresse för film, så dem ligger mig varmt om hjärtat. 
- Måste bara tipsa om Ica's vegetariska mini-vårrullar. Jag älskar vårrullar och dessa är SÅ goda med sötsur sås till. Bästa snabb-målet ever!
0 kommentarer